התיפוף על הגוף

 

התיפוף על הגוף היא שיטה עתיקת יומין ליצירת מקצבים ומוסיקה, ללא כלי נגינה קונסרבטיבים. "בסדרת פעולות מהנות, הילדים חוזרים על משפטים מוסיקליים ומתופפים אותם על גופם, מה שגורם לגוף להתעורר ומכניס את המוח למצב ריכוז גבוה, המפתח גם את החלקים הקואורדינטיביים של הילד", מרחיב רפאלי. "סדנאות הקצב והתיפוף על הגוף בקבוצת טררם, מוסיפות לילד את אלמנט התיאום, האחידות וההקשבה לאחר. בנוסף, הפעילות גורמת הנאה רבה וכיף גדול לכל מי שמתנסה בה, גדולים כקטנים".

 

להלן לינק למחקר בנושא יתרונות התיפוף על הגוף:

http://www.reader.co.il/article/72068/גשר-המוחות-ליקויי-למידה-טיפול-ושיפור-בלקויות-באמצעות-תיפוף-גוף-או-נגינת-תופים

 

תיפוף טיפולי

 

דורון רפאלי גדל בשנים שהפרעות קשב וריכוז לא היו דבר שמקובל לדון בו. הוא מעיד כי בשעה שהוריו ביקשו שיפסיק להרעיש, גופו ביקש להשתולל, להוציא אנרגיה ולתופף על כל חפץ שראה. "הייתי ונשארתי מכור לתיפוף", מספר רפאלי " התיפוף נתן לי באופן טבעי ואינטואיטיבי אפשרות להירגע ולתעל את האנרגיה והבלבול לכיוונים חיוביים".

רבים מחברי להקת טררם,  מאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז, והתגלו במהלך השנים, ככישרונות גדולים בתיפוף וריקוד. הם מנהלים קריירה מצליחה ומעצימה ומלמדים ילדים כיצד להתמודד עם הפרעות קשב באמצעות אמנותם.

הניסיון המעשי בהתמודדות עם הפרעות קשב, הצטרף לממצאי מחקרים מקומיים ובינלאומיים בנושא הפרעות קשב,  ובטררם פיתחו גישה ייחודית לעיסוק צעיר בתיפוף טיפולי. באחרונה נפתחו בביה"ס החדש למוזיקה ואמנויות הבמה של טררם שיעורי "טרום טררם" לילדי גן חובה וכיתה א', ואף נפתחה כיתה טיפולית קטנה.

תיפוף ירוק

"כלי נגינה הוא בעצם כל דבר שיש לו צליל כשפורטים עליו, כשמקישים עליו או נושפים לתוכו", מסביר רפאלי. "אני ממליץ לילדים ולבוגרים לנסות וליצור מערכת תופים ביתית- אך ורק מחומרים ומוצרים שנמצאים בחוץ בסביבת ביתכם, ברחוב או בחצר".

בסדרה "מדינת המקצבים" של ערוץ הופ! יתגלו לקהל עולם שלם של צלילים שלא ניתן להפיק בכלי נגינה מקצועיים.  גם  במופעים של טררם משתמשים בכלי נגינה לא קונבנציונליים. הגדול והבולט שביניהם הוא ה"צינופון"  - כלי נגינה ייחודי ומרשים, שהופק אך ורק מצינורות פלסטיק שנמצאו זרוקים לצד הדרך.

מתכון להכנת כלי הקשה ירוק- "שייקר"

  • קחו בקבוק פלסטיק (מים מינרלים או משקה קל , קטן או גדול)
  • הקפידו שיהיה נקי, מרוקן מנוזלים ויבש.
  • קחו  4 כפות מלאות של אורז לא מבושל ושתי כפות של שעועית יבשה , אדומה או לבנה.
  • הכניסו את כל הגרגירים אל תוך הבקבוק, סגרו את הפקק , שקשקו ובדקו את הצליל הבוקע ממנו, האם הוא לטעמכם ?
  • תוכלו לגוון את הצליל עם גרגירים שונים , למשל לקבלת צליל נוקשה הכניסו גם גרעיני חומוס גדולים . לקבלת צליל רך ונעים, ניתן לשלב עדשים או גרעיני חיטה.
  • קשטו את הבקבוק כיד הדמיון והפכו אותו ל"שייקר" האישי והייחודי שלכם

הילדים חזרו מהאירוע מלאי מוטיבציה לתופף וליצור וזה מה שיצא להם:

http://youtu.be/zk2RETOJbI8

כל ילד בבית יכול לארגן לעצמו עמדה מוזיקלית פשוטה עם דלי ומקל תיפוף. אם כבר להעסיק את הילדים, אז במשהו מועיל:)

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שקית הפלא של בני

חברת קריאייטיב פי Creative Pea מציעה את סדרת BEEFFREE, CHIKENFREE ,FISHFREE – תערובת על בסיס חלבון אפונה

הלהיט הגדול של פורים סרט ילדים קונג פו פנדה 4 מגיע למסכים בהוט סינמה